Gesetteld - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Charlotte Bekker - WaarBenJij.nu Gesetteld - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Charlotte Bekker - WaarBenJij.nu

Gesetteld

Door: Charlotte Bekker

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

17 Juli 2012 | Zwitserland, Zürich

Hoi allemaal!

Het wordt eens tijd voor mijn eerste reisverslag. Om jullie een klein beetje up-to-date te houden een korte samenvatting van mijn eerste weken hier.
Eind juni ben ik met mijn ouders vertrokken richting zuid Duitsland. Na eerst hier een paar dagen heerlijk vakantie te hebben gehad zijn we op zondag verder afgereisd naar Zürich. Omdat we met de caravan zijn weggegaan, kon ik de hele auto vol stoppen met al mijn zooi (zomer en winterkleding moest natuurlijk mee).
Bij het studentenhuis aangekomen bleek mijn kamer op de 4e verdieping te zitten, en er is geen lift in huis, helaas. Toen we eidenlijk alle spullen naar boven hadden gebracht heb ik kennis gemaakt met een aantal huisgenoten. Op mijn verdieping, waar nog 2 jongens zitten, is een keuken aanwezig die we moeten delen met de mensen van de bovenverdieping. In totaal wonen er 21 studenten, met allerlei verschillende nationaliteiten. Helaas was het die dag slecht weer, en hebben we Zurich alleen vanuit de auto gezien. Wel is het heel mooie stad! Het ligt direct aan het meer en er stroomt een rivier doorheen waar je ook in kunt zwemmen, met op de achtergrond de bergen met de eeuwige sneeuw. Het openbaar vervoer is heel goed geregeld, en met de tram kom je overal. Het enige minpuntje is de taal, ze praten hier zwitsers-duits wat echt niet te verstaan is, maar gelukkig kunnen de meesten ook hoog-duits of engels. Het is ook even wennen aan de prijzen, want alles is een stuk duurder dan in Nederland.

Maandag was het dan zo ver, mijn eerste stagedag! Na met de hele afdeling kennis te hebben gemaakt (iedereen is heel aardig), ben ik de eerste week rustig aan begonnen. Naast het lezen van een hoop artikelen ben ik vooral bezig met microscopisch werk. Vanuit Nijmegen zijn er nieren van muizen overgebracht die ik zo klaarmaak dat ik ze onder de microscoop kan bekijken. Een nier is ongeveer 3 mm groot, en hier snij ik hele dunne coupes van (2 µm). De muizen zijn behandeld met verschillende stofjes, en ik ga onderzoeken wat er met de cellen in de verschillende delen van de nier gebeurt. Door ze te bewerken met verschillende markers kun je ze van elkaar onderscheiden, en zo de verhoudingen tussen de celsoorten berekenen (de stofjes kunnen hier invloed op hebben).

Na mijn eerste stageweek ben ik met de trein naar Italie gereisd om nog een aantal dagen vakantie te houden bij mijn ouders aan het Lago maggiore. Ik heb geshopt (arme papa heeft wel een uur voor een kledingzaak staan wachten, en dat met zijn Bekkerstemperament), heel veel italiaans ijs gegeten en de beste tiramisu ooit gehad in het restaurantje naast de camping. Ook ben ik lekker bijgekleurd aan het meer want het was rond de 30 graden. Maandagavond ben ik weer terug gegaan naar Zurich want er moet ook nog gewerkt worden. Op stage gaat alles goed, en als ik smiddags klaar ben heb ik de hele avond nog om iets te ondernemen. Zo ben ik met een aantal huisgenoten naar een huisfeestje geweest, rondgeleid door de stad en wezen stappen. Wat opvalt is dat de mensen er super verzorgd uitzien, goed gekleed, en er zijn zelfs clubs waar de jongens zonder meiden niet binnen komen! Afgelopen weekend ben ik nog naar de dierentuin geweest met mijn ouders voordat ze weer richting Nederland vertrekken.

Deze week is het mooi weer, dus ik ga er nog even lekker van genieten, want zelfs hier is het weer wisselvallig. Ik heb al een paar leuke dingen om naar uit te kijken, begin augustus komt Judith langs en ook Lars en Jorne komen hierheen om te feesten. De foto’s volgen nog!

Veel liefs Charlotte

Mijn adres:
Elsastrasse 17 43-4
8004 Zurich, Schweiz

p.s. Zurich is natuurlijk met een umlaut maar om een of andere reden zit dat niet op dit toetsenbord

  • 17 Juli 2012 - 13:41

    Judith:

    Hallo chick! Wat leuk dat je reisverslagjes bijhoudt! Kan iedereen op de hoogte blijven van wat je uitspoookt in Zurich ;) Klinkt wel leuk, je stage! En de stad lijkt me ook mooi!! Gelukkig kan ik het over een paar weekjes in real life komen bezichtigen! Kunnen we weer even goed bijkletsen! Heb er zin in!! Succes nog met stage & we contacten! Dikke kus

  • 18 Juli 2012 - 07:14

    Lonneke:

    Hoi Charlotte,
    Leuk om te horen hoe het gaat in Zurich! Zijn je huisgenoten een beetje gezellig? Veel plezier nog in Zurich.

    Groetjes Lonneke

  • 18 Juli 2012 - 16:52

    Sanne:

    Lieve Charlotte,

    Wat leuk om je verslag te lezen :)
    Je zei al dat het niet zo jouw ding is,maar je hebt het goed gedaan hoor;)
    Fijn dat je het er naar je zin hebt! Ik ben erg benieuwd naar je eerste foto's.
    En wie weet...kom ik het in de herfstvakantie zelf bewonderen :) wat mij betreft wel haha!

    Veel plezier en succes met stage en we contacten!!:D

    Liefs

  • 18 Juli 2012 - 17:52

    Betsy:

    Heey Charlotte, wat leuk om te lezen dat alles goed gaat en dat je je al aardig aan het inburgeren bent. Zo te lezen zit je in een mooie omgeving. Het onderzoek klinkt interessant. Veel succes. Liefs Betsy

  • 19 Juli 2012 - 21:00

    Papa:

    Hallo Charlotte.
    Ik was eerst niet van plan om te reageren maar kan het nu toch niet laten.
    Een uur staan wachten met een Bekkerstemperament betekent dat ik best veel geduld heb. Zo, en dat mag de wereld ook wel eens weten.

    Groetjes

  • 22 Juli 2012 - 16:04

    Cathinca:

    Hai Charlotte, leuk verslag, lukt je goed, bij je ouders aan het reageren. allemaal spannend hoor, maar wel en enorme uitdaging, toch?? En wat je vader betreft, hij heeft echt veel geduld met jou (jullie) gehad, dus wie weet gaat het hem toch nog een keer lukken !!! Veel succes verder en geniet ervan!!! Hartelijke groet van Cathinca (jan)

  • 06 Augustus 2012 - 20:57

    Henk & Rita:

    Hallo Charlotte,
    Leuk om je verslag te lezen. Dat je Robert een uur voor een winkel hebt laten wachten.... compliment hoor! ;-) Kijken of hij met het volksfeest ook zo rustig kan blijven, maar daar heb ik wel een zwaar hoofd in.
    Geniet van deze periode.
    De groet'n uut Wenters,
    Høken Hendrik

  • 06 Augustus 2012 - 22:30

    Joep En Ria Bekker:

    Hallo Charlotte,
    Het is je goed gelukt je eerste reisverslag te schrijven,zeg. Ik moest wel lachen om het winkelen met Robert als een trouwe geduldige hond voor de deur!! Ik ken het Bekkesrtemperament...Heb je leuke kleding gescoord? Wat een uitdaging in Zuhrich zeg!!!Genieten,hoor en succes met alles.Lukt al aardig,zo te lezen.
    Liefs Joep en Ria

  • 07 Augustus 2012 - 11:48

    Jan En Tiny:

    Grusz Gott Charlotte,
    Mooi verslag van de beginfase. Kun je nagaan wat voor geduld wij altijd hebben met je vader. Je hebt hem toch niet gehersenspoeld?
    Leuk deze start van je verdere carriere. We wensen je veel plezier, studiezin en ontspanning.
    Tiny en Jan

  • 07 Augustus 2012 - 12:00

    Papa:

    Zucht
    Op al deze aantijgingen moet ik wel weer reageren.
    De rust bewaren is soms zooo makkelijk. Wie kan er wel tegen 2 dames op die met de blik op oneindig en wapperende jassen een kledingzaak ingalopperen.

  • 12 Augustus 2012 - 19:25

    Caro:

    Hee Lot,
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt daar! We gaan snel kijken of we een keer een weekendje kunnen komen met Loes en Sven:)
    xxx caro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Zürich

Stage in Zürich

Recente Reisverslagen:

17 November 2012

Adé mitenand!

14 Oktober 2012

Zürich (en mijn liefde voor auto's)

18 Augustus 2012

Gruezi!

17 Juli 2012

Gesetteld
Charlotte

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 9996

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 17 Maart 2014

Peru & Bolivia

02 Juli 2012 - 01 December 2012

Zürich

Landen bezocht: