Zürich (en mijn liefde voor auto's) - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Charlotte Bekker - WaarBenJij.nu Zürich (en mijn liefde voor auto's) - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Charlotte Bekker - WaarBenJij.nu

Zürich (en mijn liefde voor auto's)

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 Oktober 2012 | Zwitserland, Zürich

Tijd voor een update! De laatste keer heb ik jullie verteld dat ik een weekendje naar Nederland zou komen om volksfeest te vieren. Donderdagavond hebben mijn ouders me opgehaald van het vliegveld en vrijdagochtend stonden de vrienden op de stoep voor een verrassingsontbijt, super leuk! Met behulp van Jorne en zijn kookkunsten (zie foto) had iedereen een goede bodem om met feesten te beginnen. Het was een druk weekend, maar heel leuk om iedereen even te zien.

Inmiddels is er al heel wat gebeurd met mijn stage. Zo heb ik mijn eerste project afgerond en zijn er nieuwe muizen niertjes geleverd voor het volgende experiment. Globaal ben ik met hetzelfde bezig, alleen worden nu ook markers gebruikt om bepaalde onderdelen van een cel te herkennen, zodat ik kan bekijken wat het medicijn voor effect heeft op de celdeling (normaal/stop gezet). Ook hiervoor zal ik de microscoop gebruiken, maar omdat ik veel meer van elkaar moet onderscheiden zal het een stuk pittiger worden. Ik heb er wel zin in om nieuwe data te verzamelen, en ben benieuwd of we iets kunnen vinden. Helaas ben ik nog steeds bezig met het testen van de stofjes, wat een stuk langer duurt dat verwacht en de tijd begint al te dringen. Ik heb nog 6 weken om alles af te maken en het eindverslag te schrijven, dus het is lekker druk. Gelukkig ben ik tijdens stage niet alleen met mijn experiment bezig maar kunnen we ook naar lezingen van andere wetenschappers. Laatst had de afdeling anatomie in samenwerking met andere universiteiten een congres georganiseerd wat onder andere ging over gezichtstransplantaties, super interessant!

Mijn eerste echte Zwitserse gerecht heb ik ook gehad: Alpenmacaron, een mix van macaroni, aardappels, gebakken uien, crème frèche en een hoop kaas. Voorlopig zal dit mijn enige Zwitserse gerecht blijven, want wat hebben ze hier een stinkkaas (om nog maar niet te spreken over de kaasfondues). Gelukkig was de maaltijd heel vullend, wat ik goed kon gebruiken, want de volgende dag was het tijd voor een hike. Met de collega’s van het lab zijn we ’s ochtends vroeg met de trein vertrokken richting Hoch-Ybrig om heerlijk te wandelen in de zon over de alpenweiden. Na alle picknick stops hadden we de top bereikt om te kunnen genieten van een heel mooi uitzicht over de Alpen en het meer van Luzern.

Het semester in Zürich is pas sinds een maand aan de gang, en daar hoort natuurlijk een openingsfeest bij. Met het idee van een Nijmeegse studentenfeest en het wel zin hebben in een feestje ging ik met huisgenoten op weg, maar eenmaal aangekomen bleek het wel iets meer te zijn dan een studentenfeest. Na een hele lange rij, heel veel security (de 5000 feestgangers moesten 1 voor 1 gefouilleerd worden) maar gelukkig gratis drank om warm te blijven konden we eindelijk naar binnen. De hele universiteit was omgebouwd tot een club met 5 zalen met elk hun eigen sprookjesthema, ze weten hier wel hoe ze een feest moeten organiseren!

Ook heb ik weer visite gehad. Had ik eindelijk een dag vrij geregeld, moest ik alsnog om half negen op het station staan om Marloes en Svenja op te halen. Ze hadden het juiste weekend uitgekozen want het was lekker warm (22 °C), hoewel ik ’s ochtends vroeg natuurlijk nog stond te klappertanden op het station, maar we hebben veel kunnen doen. Eerst hebben we een tocht door de stad gemaakt en gezellig bijgekletst, de volgende dag hebben we een botanische tuin bezocht en gezond aan het meer (Svenja krijgt het nog voor mekaar om in oktober te verbranden). We zijn naar de beste club van Zwitserland geweest wat super vet was, helaas is dit waarschijnlijk ook de duurste ( 36 frank voor 3 baileys..oef). Op de laatste dag hebben we bij de Zwitserse chocolaterie Sprüngli een doosje met heerlijke Luxemburgerli gekocht, waarop staat dat je ze direct moet consumeren en daar hebben we ons dan ook maar netjes aan gehouden. We hebben ook heerlijk kunnen meegenieten van 2 junkies die een lijntje aan het snuiven waren terwijl wij 10 meter verderop een ijsje aan het eten waren.

Tim is ook langs geweest en hij kwam me op stage halen, met een bos rozen! We zijn de Uetliberg op geweest voor het uitzicht over de stad, hebben het nationale wildpark bezocht, een boottocht over de Zürichsee gemaakt en allerlei lekkernijen uitgeprobeerd. Het weekend ging snel voorbij maar binnenkort komt hij weer langs en dan gaan we naar het concert van Keane.

Omdat de stad toch wel veel rijke stinkerds en hun speeltjes aantrekt, wordt ik al een echte autokenner. Je ziet ze echt allemaal, een Porsche is al heel gewoon en een Lamborghini en Ferrari kun je ook wekelijks tegenkomen. Gisteren heb ik mijn eerste Maserati gezien (als een autonerd wilde ik dat toch even laten weten), alleen de Rolls Royce ontbreekt nog op mijn lijstje. Mijn favoriet ben ik ook al een paar keer tegengekomen en dat is de Ford Mustang..zucht

Afgelopen week hebben we met het lab samen gegeten en een spellen avond gehouden. Ook in Zürich zijn er oktoberfeesten dus daar moeten we ook nog even een bezoekje aan brengen.
In huis is er weer gerouleerd, en heb ik 2 nieuwe huisgenoten waarmee ik het goed kan vinden. Woensdag is de grote huisschoonmaak dus mama heeft het goede weekend uitgekozen om in een studentenhuis te logeren.

Ook heel erg bedankt voor alle lieve kaartjes, het maakt het een stuk gezelliger in mijn kamer!

Liefs Charlotte

  • 15 Oktober 2012 - 20:22

    A. Nieuwland-Bekker:

    Hallo nichtje. Als ik alles zo lees is het best uit te houden daar he. Maar je zult ook wel het nodige moeten doen. Alles bij elkaar wel leuk. Zou ik ook wel willen maar ja die tijd hebben we gehad. Veel succes in ieder geval en groetjes van huis tot huis. tante en oom

  • 15 Oktober 2012 - 23:14

    Papmam:

    Toch handig zo'n verslag. Lees je tenminste de dingen die met het skypen niet verteld zijn.
    Jaja, je maakt wat mee.
    En we wisten ook niet dat je zo'n fascinatie voor auto's hebt. En toch vrezen we dat je met een Ford Ka, de Mustang van de Kloetenseweg, moet beginnen.
    Mocht de studie uiteindelijk niks worden, kun je altijd nog schrijfster worden. Het stukje proza ziet er goed uit.
    Groetjes en deels tot donderdag.
    Papmam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Zürich

Stage in Zürich

Recente Reisverslagen:

17 November 2012

Adé mitenand!

14 Oktober 2012

Zürich (en mijn liefde voor auto's)

18 Augustus 2012

Gruezi!

17 Juli 2012

Gesetteld
Charlotte

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 9995

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 17 Maart 2014

Peru & Bolivia

02 Juli 2012 - 01 December 2012

Zürich

Landen bezocht: